Klasyfikacja rowerów elektrycznych: według mocy silnika, przedziału cenowego i pojemności akumulatora
W ostatnich tygodniach ceny paliw dramatycznie wzrosły. Prawie trudno to zignorować. Niestety badacze ostrzegają, że podwyżki cen mogą utrzymać się jeszcze przez kilka tygodni, a nawet miesięcy. Ze względu na ciągły wzrost cen paliw alternatywne środki transportu i zmiany stylu życia szybko stają się dla klientów koniecznością finansową.
Rowery elektryczne to jedna z najbardziej lubianych alternatyw i nie bez powodu: mogą zastąpić wszystkie Twoje kilometry przejechane samochodem. Rowery elektryczne są niezwykle przystępne cenowo, zapewniają wyjątkową użyteczność i wygodę, a także sprawiają przyjemność z jazdy, o czym przekonały się już miliony klientów.
Mniej paliwa to pierwszy i najbardziej oczywisty sposób, w jaki korzystanie z roweru elektrycznego zamiast samochodu pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze. Porównaj to z zaskakująco niskim kosztem ładowania roweru elektrycznego, który zapewnia roczne oszczędności ekologiczne. Nie tylko przyczynisz się do obniżenia emisji gazów cieplarnianych i zmniejszenia globalnej zależności od ropy naftowej, oszczędzając jednocześnie tysiące kwot na dystrybutorze paliwa.
Pieniądze zaoszczędzone na pompie paliwa niemal pokryją koszt nowego roweru elektrycznego, ale oszczędności będą widoczne gdzie indziej.
Klasyfikacja rowerów elektrycznych:
System trzech klasyfikacji rowerów elektrycznych opiera się na trzech kategoriach. Według mocy silnika, przedziału cenowego i pojemności akumulatora. Omówmy wyżej wymieniony system klasyfikacji
- Według mocy silnika
- Według przedziału cenowego
- Według pojemności baterii
Omówmy po kolei powyższy system klasyfikacji:
Według mocy silnika:
Moc silnika zakłada, że droga, po której jedziesz, jest płaska lub terenowa. Jeśli chcesz jeździć po nierównym terenie, będziesz potrzebować około 400 W prądu. silnik do roweru elektrycznego (i hamulec tarczowy) Jeśli ważysz od 150 do 170 funtów, będziesz potrzebować roweru elektrycznego o mocy 500 W o płaskiej powierzchni (36 V/12 A). Jeśli lubisz jeździć po nierównym terenie lub potrzebujesz większej prędkości, użyj roweru elektrycznego o mocy 750–1000 W.
Podstawowe idee silników skuterów elektrycznych są zaskakująco proste. Mówiąc najprościej, nowoczesne silniki do rowerów elektrycznych działają podobnie do tych opracowanych w XIX wieku i wykorzystują pole elektromagnetyczne do ciągłego obracania wirnika w procesie indukcji elektromagnetycznej.
W skrócie oznacza to, że pole elektromagnetyczne powstaje, gdy zewnętrzny krąg magnesów jest naładowany elektrycznie. Powoduje to obrót wirnika znajdującego się pośrodku urządzenia silnikowego, który można następnie wykorzystać do obracania przekładni i kół, powodując wielokrotne obracanie się wewnętrznego pierścienia złożonego z wielu mniejszych magnesów.
Mimo że sama w sobie nie jest najbardziej pouczającą statystyką, liczba watów może być pomocna w tej sytuacji, zapewniając podstawowe pojęcie o możliwościach silnika. Rower o większej mocy może zazwyczaj jechać szybciej i przenosić większy ciężar, szczególnie podczas przewożenia ciężkich ładunków, ponieważ rower lub ładunek o większej masie wymaga większej mocy, aby wytworzyć wysoki moment obrotowy.
Zakres mocy silnika rowerów elektrycznych podano poniżej:
- 0-250 W
- 251-500 W
- 501-750 W
- 751-1000 W
- 1001-1250 W
- 1251-1500 W
- Ponad 1500 W
Według przedziału cenowego:
Ze względu na początkowe problemy z paliwem rowery elektryczne mogą być dość drogie. Ponieważ koszty paliwa ulegają znacznym wahaniom, w obliczu rosnących cen paliwa kupujący mogą preferować motocykle elektryczne. Zasadniczo uzyskasz jasny ogólny obraz tego, co wpływa na ceny szosowych rowerów elektrycznych, jeśli weźmiesz pod uwagę moc silnika, ubezpieczenie, konserwację, zaawansowane funkcje i wagę. Kosztują mniej więcej tyle samo, co górskie rowery elektryczne, być może dlatego, że oba są przeznaczone głównie do jazdy w trudnym terenie z nieregularnymi wzniesieniami i podjazdami, które wymagają silniejszych asyst, a także większej trwałości i odporności na warunki atmosferyczne.
Utrzymanie i ładowanie rowerów elektrycznych są tańsze. Elektryczne rowery szosowe zazwyczaj kosztują od 1 EUR do 2500 EUR.
Przedział cenowy rowerów elektrycznych podano poniżej:
- 1–500 euro
- 501-1000 euro
- 1001-1500 euro
- 1501-2000 euro
- 2001–2500 euro
Według pojemności baterii:
Bez wątpienia jedną z najważniejszych części roweru elektrycznego jest akumulator. Zasila silnik, zapewnia zasięg i ma wpływ na prowadzenie, wagę i konstrukcję ramy.
Technologia akumulatorów do rowerów elektrycznych z biegiem czasu znacznie się rozwinęła. Doprowadziło to do poprawy wydajności rowerów elektrycznych, czyniąc je coraz bardziej opłacalnymi jako praktyczny zamiennik środków transportu napędzanych gazem. Ilość ładunku, który może być przechowywany w akumulatorze, nazywana jest jego „pojemnością akumulatora”.„Jest to maksymalna ilość energii, mierzona w watogodzinach (W-h), kilowatogodzinach (kWh) lub amperogodzinach (Ah), którą można wydobyć z akumulatora w określonych warunkach (A-hr ).
Prawdziwym wskaźnikiem pojemności baterii jest całkowita liczba elektronów, które może ona wyprodukować. Wartość Ah akumulatora ma kluczowe znaczenie dla zasięgu i momentu obrotowego roweru elektrycznego.
Typowy akumulator do roweru elektrycznego ma pojemność od 5 do 25 Ah.
Pojemność akumulatorów rowerów elektrycznych wymieniono poniżej:
- 5- 10 Ah
- 11- 15 Ah
- 16- 20 Ah
- 21- 25 Ah