Napraw rowery elektryczne samodzielnie
Ważna naprawa i konserwacja roweru w ramach samopomocy:
Możesz być zapalonym rowerzystą górskim, weekendowym kierowcą technicznym lub rowerzystą dojeżdżającym do pracy. Może wolisz zgubić się w dziczy, mając tylko rower i sprzęt kempingowy, tak jak ja.
Tylko nauka konserwacji i naprawy własnych rowerów elektrycznych i elektrycznych ma sens hulajnogi, bez względu na to, jakim dwukołowym stworzeniem jesteś. Te umiejętności dadzą Ci nową niezależność, pozwolą Ci zaoszczędzić pieniądze. Poczujesz się bliżej swojego niezawodnego rumaka, jeśli nauczysz się dbać o swój e-rower.
Co musi zawierać zestaw naprawczy do roweru elektrycznego?
Większość rowerów elektrycznych dostępnych obecnie na rynku często charakteryzuje się dłuższą żywotnością i lepszymi osiągami dzięki lepszej jakości rowerów i bardziej zaawansowanym procedurom produkcyjnym. Jednak nawet najlepsze rowery na świecie czasami się psują. Dobrze przygotowany prosty zestaw do naprawy roweru elektrycznego będzie w tym momencie niezbędny. Pomoże Ci uniknąć problemów, zapewni bezpieczeństwo osobiste, a jednocześnie zapewni doskonałe wrażenia z jazdy.
Lista kontrolna napraw rowerów
W ogólnej kolejności od prostych i typowych do bardziej wymagających i dziwnych, ten blog zawiera obszerną listę podstawowych prac związanych z konserwacją i naprawą rowerów. Użyj go, aby ocenić swoje postępy i uzyskać sugestie, od czego zacząć.
Zasoby i narzędzia
Jako podstawowe minimum zalecamy narzędzie wielofunkcyjne. Lekkie, wielofunkcyjne narzędzia można wygodnie nosić na rowerze i można ich używać zarówno do konserwacji w domu, jak i do regulacji, gdy jesteś poza domem.
Świetnie (ale nie jest to konieczne) mieć zestaw oddzielnych metrycznych kluczy imbusowych, często nazywanych kluczami sześciokątnymi, oraz kilka śrubokrętów solo do naprawy roweru w domu.
Specjalistyczny zestaw narzędzi do naprawy roweru to opłacalna inwestycja, jeśli chcesz samodzielnie przeprowadzić konserwację roweru w domu. Fakt, że rzadko będziesz musiał martwić się o znalezienie odpowiednich narzędzi przed rozpoczęciem nowej naprawy, niewątpliwie przyspieszył Twoją naukę.
Klucz nastawny
Rower ma wiele śrub o różnych rozmiarach, dlatego zawsze powinieneś mieć przy sobie klucze odpowiednie dla Twojego roweru. Jeśli jednak chcesz zmniejszyć obciążenie, klucz nastawny jest niewątpliwie najlepszą opcją. Oprócz tego, że jest przenośny, można go również dostosować tak, aby pasował do śrub o różnych rozmiarach, aby spełnić Twoje bezpośrednie wymagania (np. Podczas zmiany opony).
Demontaż i montaż koła
W większości przypadków zdemontowanie przedniego koła jest proste. Ponieważ łańcuch wymaga poluzowania, zdjęcie tyłu jest nieco trudniejsze.
Przednie koło można wymienić, gdy rower jest ustawiony w pozycji pionowej. Jeśli nie masz stojaka na rower, najłatwiej jest zdjąć tylne koło, gdy rower jest odwrócony do góry nogami i oparty na kierownicy i siodełku. Istnieje możliwość zamocowania gumy na obciążonym rowerze turystycznym przy poboczu drogi, jeżeli nie jest to wygodne rozwiązanie, np. gdy rower stoi na boku.
Gdy rower jest prawidłowo osadzony na kołach po zamontowaniu koła, a rower leży na boku, pamiętaj o poluzowaniu i dokręceniu sworznia lub osi. W przeciwnym razie łatwo jest ustawić koło poza środkiem.
Kilka rad dotyczących łatania rury
Wstępnie klejone łaty to najlepsza rzecz do łatania. Jeśli już musisz, pamiętaj, że klej w końcu wyschnie. Nie wiem po co ktoś już zawraca sobie głowę łatami wulkanizacyjnymi.
Naprawy drogowe polegające na oddzieleniu tylko jednej strony opony od felgi, co umożliwia dostęp do dętki tylko z jednej strony, mimo że tradycyjna procedura polega na całkowitym zdjęciu dętki z opony w celu łatania. Jeśli kiedykolwiek natkniesz się na koralik, który jest bardzo przyczepiony do felgi i nie możesz go usunąć, pamiętaj o tym i skup się na odklejeniu przeciwnej strony. Jeśli uda Ci się zlokalizować ostry przedmiot w oponie, przebicie będzie tuż pod nim. W niektórych przypadkach pozostawienie jednego koralika w stanie nienaruszonym może również pomóc w zlokalizowaniu i naprawieniu dziury.
Konserwacja roweru elektrycznego
Czyść swój rower po każdej jeździe
Najlepsza rada dotycząca konserwacji wymaga rutynowego czyszczenia roweru. Większość rowerzystów, nawet tych doświadczonych, tak naprawdę nie jest świadoma tego, na co należy zwracać uwagę, jeśli chodzi o zużycie podzespołów. Najważniejszymi elementami zużywającymi się są łańcuch, hamulce i opony. Innym sposobem ograniczenia zużycia jest unikanie pedałowania w mokrych warunkach, gdy do układu napędowego mogą przedostać się zanieczyszczenia i inne zanieczyszczenia. Powiedziawszy to, możesz mieszkać w wilgotnym miejscu, co prowadzi nas do tematu, który będziemy omawiać w następnej kolejności.
Nie ma co przesadzać i stale konserwować swój rower; należy czyścić jedynie ruchome elementy, takie jak łańcuch i zębatki.
Wyczyść i nasmaruj łańcuch
Zacznijmy od tradycji. Potraktuj pielęgnację swojego łańcucha jako rytuał wdzięczności za niezłomnego wierzchowca, podobny do karmienia i opieki nad zwierzakiem. Twoja jazda będzie płynniejsza, a części układu napędowego wytrzymają dłużej.
Będziesz potrzebować:
- Smar do łańcucha (mokry lub suchy, w zależności od warunków jazdy, jak opisano w poniższym filmie)
- Środek do czyszczenia szmat (lub prosty zielony środek czyszczący)
- Szorowarka łańcuchowa (lub stara szczoteczka do zębów)
- Jak często: zależy od warunków jazdy, od każdej jazdy w błotnistym terenie po jazdę raz na kilka tygodni po czystych drogach.