Konserwuj rower elektryczny jak ekspert
Wprowadzenie:
Dziś rowery elektryczne i hulajnogi elektryczne są powszechnie dostępne. Są doskonałym środkiem transportu. Ludzie zauważą Twoje rowery elektryczne, gdy będziesz mijać je w gąszczu samochodów, autobusów i rowerów, ponieważ rowery elektryczne są coraz bardziej modne. Stan Twojego e-nieskazitelnego roweru, zarówno pod względem mechanicznym, jak i zewnętrznym, powinien skłonić widzów do zmiany środka transportu.
Aby utrzymać je w doskonałej kondycji, należy mieć świadomość podstawowych potrzeb. Regularna konserwacja roweru elektrycznego może wydłużyć żywotność pojazdu i zmniejszyć ilość pieniędzy potrzebnych na kosztowne naprawy. Wiele z tych samych czynności konserwacyjnych dotyczy również konserwacji roweru elektrycznego. Dodane elementy mogą sprawiać wrażenie zniechęcającego, ale jeśli się o to zadbasz, nie powinieneś mieć żadnych znaczących problemów. Jeśli chodzi o konserwację roweru elektrycznego, może istnieć kilka funkcjonalnych elementów, które wymagają uwagi. Wiedza o tym, co należy zrobić i kiedy najpierw, może być trochę przerażająca, ale nie martw się; zasady konserwacji roweru elektrycznego wcale nie są trudne.
Oto kilka strategii pozwalających zachować „wrażenie nowego roweru” na rowerze elektrycznym, chociaż nie zawsze jest to łatwe:
-
Częste sprzątanie:
Po każdej długiej jeździe dokładnie wyczyść rower, aby duże cząstki nie zatykały łańcuchów i silników. Zależy to od tego, jak często i jak długo jest używany, ale dobrym rozwiązaniem będzie mycie go średnio raz na dwa tygodnie. Nigdy nie używaj strumieni wody pod ciśnieniem, ponieważ mogą one spowodować rozkład elementów elektrycznych. Elementy wystawione na działanie wody mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku.
Wilgotna ściereczka wystarczy do usunięcia typowego brudu z roweru elektrycznego. Można jednak także wykorzystać strużkę wody pod niskim ciśnieniem. W przypadku gęstych zabrudzeń można zastosować delikatny środek odtłuszczający. Przed czyszczeniem roweru nie zapomnij wyjąć wyświetlacza LCD i baterii. Po umyciu pamiętaj o dokładnym wyczyszczeniu roweru suchą szmatką. Sprawdź nasz program do pracy rowerem
-
Opona:
Musisz utrzymywać prawidłowe ciśnienie w oponach, ponieważ bez powietrza opony zużywają więcej energii i uszkadzają akumulator. Prawidłowe ciśnienie można znaleźć z boku opony. Dlatego warto regularnie sprawdzać opony, zwłaszcza przed dłuższą podróżą.
Dodatkowo musisz wiedzieć, jak postępować z przebitą oponą. Jeśli rower elektryczny zawiera silniki o średnim napędzie, można go naprawić w podobny sposób, jak mocuje się zwykłą oponę rowerową. Naprawa silnika w piaście jest trudna, ponieważ wymaga zarządzania połączeniem elektrycznym.
-
Smarowanie:
Ruchome części łańcucha należy nasmarować, aby zapobiec ich uszkodzeniu. Ale najpierw użyj szmatki, aby wytrzeć brud i brud, który zgromadził się na powierzchni łańcucha. Aby utrzymać rower w czystości, należy oszczędnie używać smarów i wycierać ich nadmiar z powierzchni.
Upewnij się, że ani przednia zębatka, ani tarcze hamulcowe nie mają kontaktu z olejem. Aby to zapewnić, nałóż olej na luźne miejsca łańcucha. Ponownie, ilość użycia ma wpływ na to, jak często należy smarować. Rowery elektryczne używane praktycznie codziennie wymagają smarowania raz w tygodniu, aby zapewnić ich prawidłowe działanie.
-
Oddawaj swój rower do częstego serwisu:
Nie zakładaj, że ponieważ Twój rower jest elektryczny, możesz uniknąć regularnych przeglądów. Rower elektryczny ma te same elementy funkcjonalne, co rower tradycyjny, a także silnik elektryczny. Aby mieć pewność, że Twój rower będzie działał jak najlepiej, zaplanuj przegląd raz w roku. sprawdź FIIDO rowery elektryczne.
-
Konserwacja akumulatorów
Akumulator, będący sercem bijącego roweru elektrycznego, wymaga dużej uwagi. Po wyjęciu akumulatora z roweru elektrycznego i wyłączeniu wyłącznika, podłącz akumulator ponownie. Podczas obsługi dużych akumulatorów należy zachować ostrożność.
Nigdy nie zaleca się pozostawiania całkowicie rozładowanej baterii, w przeciwieństwie do telefonów i komputerów. Dobrym pomysłem jest utrzymywanie akumulatora w stanie naładowanym i ładowanie go, gdy poziom naładowania wynosi od 30% do 50%.
Większość akumulatorów do rowerów elektrycznych to akumulatory litowo-jonowe. Ponieważ nie mają efektu pamięci, utrata pojemności w wyniku powtarzających się częściowych ładowań nie stanowi problemu. Są jednak wrażliwe na temperaturę, a zimna pogoda może szybko rozładować baterię.
-
Konserwacja części do rowerów elektrycznych jest niezbędna:
Na szczęście akumulator i silnik to trwałe części, które wymagają niewielkiej lub żadnej bieżącej konserwacji. Elektronika powinna nadal działać dzięki chronionym i wodoodpornym obudowom, w przeciwieństwie do zwykłych części rowerowych, które są materiałami eksploatacyjnymi, które się psują. Jeśli wystąpi problem, porozmawiaj z producentem, aby ustalić najlepszy sposób działania.
Elementy roweru elektrycznego są prawie całkowicie niedostępne dla mechaników amatorów. Jeśli samodzielnie demontujesz rzeczy, narażasz się na rzeczywiste ryzyko doznania znacznych uszkodzeń i utraty gwarancji.
Kupując coś nowego, bardzo łatwo jest dać się wciągnąć we wszystkie obietnice, które sobie składasz. Zapewnia, że będzie on konserwowany, czyszczony i ogólnie utrzymywany w takim samym stanie, jak w dniu zakupu.