Anatomia rowerów elektrycznych
Jakie są podobieństwa między inżynierią a pieczeniem? W obu przypadkach wiele elementów (lub składników) łączy się, aby stworzyć coś, co jest czymś więcej niż sumą jego części. Każdy element naszych rowerów elektrycznych i skuterów elektrycznych, od silników i opon po akumulatory i dzwonki, jest niezbędny do ich konstrukcji, dzięki czemu możesz sprawić, że każda przejażdżka stanie się przygodą.
Wprowadzenie do roweru E-Anatomy
Niektóre osoby początkowo miały pewne problemy ze zrozumieniem działania systemu ich roweru elektrycznego, ponieważ były nowicjuszami. Aby zademonstrować wiele części systemu roweru elektrycznego, zamieściliśmy tę Anatomię rowerów elektrycznych.
Silnik elektryczny, akumulator i wyświetlacz to trzy podstawowe części roweru elektrycznego, które szybko odkryliśmy podczas ich badania. Istnieje również jednostka kontroli poziomu wspomagania, w której możesz wybrać poziom potrzebnej pomocy. W ramie roweru znajduje się silnik elektryczny i akumulatory. Na kierownicy znajduje się wyświetlacz i jednostka sterująca poziomem wspomagania.
Zrozumienie, jak cokolwiek działa, jest zawsze intrygujące i pożyteczne, a rowery nie są tu wyjątkiem. Chociaż wszystkie działają zasadniczo tak samo, części rowerowe mogą się nieco różnić w zależności od rodzaju użytego materiału. Kiedy nadejdzie czas naprawy własnego roweru, pomocne może być zrozumienie sposobu jego działania.
Listę najważniejszych części rowerowych można zobaczyć poniżej, a także zapoznać się z objaśnieniami części rowerowych
-
Wyświetlacz
W górnej części wyświetlacza, wskaźnik poziomu naładowania baterii, jest pierwszą ikoną w rowerze elektrycznym. Przy pełnym naładowaniu ma pięć pasków. Oczywiście, gdy używasz silnika elektrycznego, jest mniej słupków.
Duże, pogrubione cyfry na środku ekranu informują o szybkości jazdy. W mojej sytuacji jednostką miary są mile na godzinę (MPH).
Wybrany poziom pomocy jest pokazany w siatce po prawej stronie ekranu. Dlatego też, jeśli zaczniesz samodzielnie jeździć na rowerze, w polu u dołu siatki wyświetli się „Wyłączone”. Klikając na jednostkę po lewej stronie kierownicy, możesz następnie wybrać poziom wspomagania.
-
Ramka
Rama roweru to jego najważniejsza część. Rama łączy wszystkie elementy roweru. Rama jest wykonana z jednego elementu i ma kształt rurowy, a nie solidny.
-
Kierownica
Kierownice Z przodu roweru znajdowała się kiedyś kierownica przypominająca rogi barana. Uważano, że wygięcie kierownicy zwiększa aerodynamikę roweru podczas jazdy. Dzisiejsze kierownice są zwykle prostsze i pasują do główki ramy, czyli przedniej części ramy.
-
Fotel rowerowy
Foteliki rowerowe są dostępne w różnych rozmiarach i stylach. Siodełko jest przymocowane do rurowego mostka i pasuje do rury podsiodłowej ramy roweru.
Niektórym rowerom brakuje górnej rury łączącej główkę ramy z rurą podsiodłową. Aby zapobiec kontuzjom, w rowerach dziewczęcych przez długi czas brakowało górnych rur.
-
Koła
W zależności od rodzaju roweru znajdują się na nim dwa koła o różnej średnicy. Wspornik łańcucha utrzymuje tylne koło w ramie, natomiast mocowanie widelca wsuwane w dolną część główki ramy utrzymuje przednie koło w ramie. W niektórych rowerach widelec i rama są zespawane w jedną całość. Każde koło zbudowane jest z metalowej ramy w kształcie pierścienia, która jest połączona z piastą pośrodku za pomocą szprych, aby zachować kształt.
-
Pedały
Całe działanie Twojego roweru odbywa się za pomocą pedałów. Dolny wspornik ramy roweru to miejsce mocowania pedałów. Dzięki sieci łańcuchów i przekładni pedały i koła są ze sobą połączone. Aby zapobiec poślizgowi, pedały są często wyposażone w rowki, które mogą uchwycić but rowerzysty. Aby jeszcze bardziej zapobiec ślizganiu się stóp podczas jazdy, niektóre rowery są wyposażone w zaciski na pedały.
-
Przerzutka przednia
Przeniesienie łańcucha z jednego koła łańcuchowego na drugie powoduje zmianę przednich przerzutek, umożliwiając rowerzystom dostosowanie się do warunków drogowych.
-
Łańcuch (lub łańcuch napędowy) (lub łańcuch napędowy)
Zestaw metalowych ogniw przenoszących ruch pedałowania poprzez zazębienie z zębatkami koła łańcuchowego i koła zębatego.
Pedał i mechanizm korbowy są połączone z piastą tylnego koła za pomocą rury podporowej łańcucha.
-
Przerzutka tylna
Przeniesienie łańcucha z jednego koła zębatego na drugie zmienia przełożenia tylne, umożliwiając rowerzystom dostosowanie się do warunków na drodze.
Mechanizm hamulca tylnego z zaciskiem i sprężynami powrotnymi, obsługiwany za pomocą linki hamulca, zatrzymuje rower poprzez dociśnięcie pary klocków hamulcowych do ścian bocznych.
-
Opony
Grube opony w rowerach elektrycznych mają odporną na przebicie warstwę wewnętrzną, co zwiększa trwałość i zapewnia swobodę ruchu. Niższy środek ciężkości zapewnia większą stabilność i lepszą ekonomikę, co zapewnia płynniejszą jazdę z bagażem.
-
Zawór koła
Mały zawór klapowy zakrywający otwór do napełniania dętki umożliwia wlot powietrza, ale go nie opuszcza.
Cienki metalowy trzpień używany jako szprycha łącząca piastę z obręczą.
-
Obręcz
Opona jest przymocowana do metalowego pierścienia tworzącego obwód koła.
Centrum
Szprychy wystają na zewnątrz od środka koła. Łożyska kulkowe wewnątrz piasty umożliwiają jej obrót wokół własnej osi.
-
Kable
Od kierownicy po hamulce i przerzutki linki biegną przez całą długość ramy roweru. Aby zapobiec wpadkom, kable te są zwykle mocowane do ramy. Dzięki sieci linek możesz hamować i zmieniać biegi za pomocą dźwigni na kierownicy.